Z wykształcenia biolog ewolucyjny i muzyk, zafascynowany szeroko pojętym zjawiskiem imitacji zachowań zarówno offline jak i w środowisku wirtualnym.
dr Krzysztof Stepaniuk
Dyscyplina / Temat badań / Specjalizacja
Kontakt
608 383 804
85 746 98 52
k.stepaniuk@pb.edu.pl
- media społecznościowe w ujęciu teorii memów
- afordancje platform społecznościowych a interakcje użytkowników o charakterze imitacyjnym
- naśladowanictwo zachowań niebezpiecznych a marketing społeczny
- „Smart Panel II – badania jakościowe i analizy na potrzeby Procesu Przedsiębiorczego Odkrywania” realizowanego przez Ministerstwo Rozwoju w partnerstwie z PARP, 2021, wykonawca.
- „MARA – Mobility and Accessibility in Rural Areas – New approaches for developing mobility concepts in remote areas” implemented under Interreg Baltic Sea Region 2014-2020 programme; 2019-2021, wykonawca.
- Umiędzynarodowienie i ewaluacja memetycznej metodyki zarządzania treścią na potrzeby budowania wizerunku destynacji. Projekt NCN, nr DEC2017/01/X/HS4/00962, 2017-2018, kierownik.
2009 – obecnie Adiunkt, Politechnika Białostocka, Wydział Inżynierii Zarządzania
2002 – 2009 Asystent, Politechnika Białostocka, Wydział Zarządzania
- Misiewicz, C., & Stepaniuk, K. (2024). Consumer activism on social media during geopolitical conflict. Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Organizacja I Zarządzanie, Article 208. https://doi.org/10.29119/1641-3466.2024.208.19
- Siemieniako, D., & Stepaniuk, K. (2024). CID Group – sieć współpracy w doskonaleniu artykułów naukowych. Biuletyn Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, Article 4. https://pte.pl/czasopisma/biuletyn/2024-nr-4-1
- Stepaniuk K, Lăzăroiu G, Misiewicz C, Crespo Pereira V. Behavioural mimicry or herd behaviour of Generation Z? Social media interactions in the context of information overload. Engineering Management in Production and Services. 2024;16:21–33. doi:10.2478/emj-2024-0031
- Stepaniuk, K. (2024). Social Media Content Multimodality and the Level of User Interactions from the Perspective of Facebook and Instagram. Inzinerine Ekonomika-Engineering Economics, 35, Article 5. https://doi.org/10.5755/j01.ee.35.5.36677
- Kubacki, K., Siemieniako, D., Małagocka, K., Stepaniuk, K., Chmielewski, K. J., & Misiewicz, C. (2023). An International Consumer Study into the Role of Cognitive Dissonance in Binge Drinking. W W. Mierzejewska & P. Dziurski (Red.), International Business from East to West: Global Risks and Opportunities (s. 110–114). Oficyna Wydawnicza SGH. https://aibcee2023.sgh.waw.pl/en/node/13
- Stepaniuk, K., & Sturgulewska, A. (2021). Hitchhiking Experiences and Perception of Affective Label Polarity in Social Networking Sites-Potential Memetic Implications for Digital Visual Content Management. Sustainability, 13, Article 1. https://doi.org/10.3390/su13010223
- Stepaniuk, K., & Jarosz, K. (2021). Persuasive linguistic tricks in social media marketing communication—The memetic approach. PLoS ONE, 16, Article 7. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0253983
- Stepaniuk, K. (2018). Do Memes Really Exist and Influence Users’ Behavioural Activities in Social Network? Memetic Content Management Perspectives Based on Decomposition of Digital Visual Content. 2018 IEEE : International Conference on Systems, Man, and Cybernetics : SMC 2018, 3889–3895. https://doi.org/10.1109/SMC.2018.00659
- Stepaniuk, K. (2018). Visualization of expressing culinary experience in social network, memetic approach. Entrepreneurship and Sustainability Issues, 5, Article 3. https://doi.org/10.9770/jesi.2018.5.3(21)
- Stepaniuk, K. (2017). Blog content management in shaping pro recreational attitudes. Journal of Business Economics and Management, 18, Article 1. https://doi.org/10.3846/16111699.2017.1280693