Publikuję w wiodących czasopismach naukowych w dziedzinie zarządzania, m.in. Industrial Marketing Management, Journal of Business Research, International Marketing Review, Journal of Marketing Management. Publikuję książki lub rozdziały w książkach w prestiżowych wydawnictwach, m.in.: Edward Elgar, Routledge Taylor & Francis, Springer, Cambridge Scholars Publishing. Pełnię funkcję Associate Editor lub członka rad naukowych oraz jestem lub byłem redaktorem gościnnym m.in. w: Industrial Marketing Management, Journal of Business Research, Oeconomia Copernicana, Central European Management Journal oraz Engineering Management in Production and Services. Realizowałem międzynarodowe granty badawcze i stypendia, w tym na University of Cambridge (Robinson College) oraz University of Jyväskylä. Jestem aktywnym dydaktykiem w zakresie praktyk wspierających publikowanie w uznanych międzynarodowo czasopismach naukowych, zarówno w środowisku polskich i międzynarodowych badaczy nauk o zarządzaniu. Jestem inicjatorem lub koordynatorem dwóch sieci współpracy naukowej, tj. CID Group (działającej od 2019 r.) i Seminarium Zarządzania Relacjami – SeZaRe (działającym od 2022 r.). Prowadzę zajęcia na studiach MBA z przedmiotu „Zarządzanie relacjami z interesariuszami”.
dr hab. inż. Dariusz Siemieniako, prof. PB
Moje aktualne zainteresowania naukowe skupiają się głównie na obszarach: zarządzania strategicznego, marketingu B2B oraz biznesu międzynarodowego. Aktualnie prowadzi badania naukowe skoncentrowane na następujących zagadnieniach: dynamika siły w relacjach biznesowych, zarządzanie relacjami międzyorganizacyjnymi w kontekście zrównoważonego rozwoju w obszarze społecznym, dynamiczne zdolności organizacyjne oraz współpraca w rozwoju innowacji produktowych i technologicznych.
- University of Jyvaskyla Visiting Fellow Programme Grant 2025, numer: 44/13.00.05.00/2025 / kierownik projektu
- University of Plymouth Visiting Scholar Programme 2023, numer (project ID): 4708 / kierownik projektu
- University of Jyvaskyla Visiting Fellow Programme Grant 2023, numer: 1643/13.00.05.00/2022. / kierownik projektu
- Grant badawczy Akademii Leona Koźmińskiego, numer: 932.2.8 / wykonawca
- Grant badawczy NCN OPUS, numer: UMO2017/25/B/HS4/01669 / gł. wykonawca
Oprócz pracy na WIZ PB, aktualnie pracuję na Akademii Leona Koźmińskiego w Katedrze Marketingu. Byłem związany z Griffith University w Australii (2013-2019) jako Adjunct Associate Professor. Posiadam wieloletnie doświadczenia w praktyce zarządzania dużymi przedsiębiorstwami, głównie produkcyjnymi, działającymi w obszarze B2B w środowisku międzynarodowym, w rolach: prezesa, członka zarządu i dyrektora ds. rozwoju biznesu. Aktualnie od kilku lat pełnię funkcję członka rady nadzorczej w dużym przedsiębiorstwie z branży techniki medycznej, ChM sp. z o.o., w którym byłem także prezesem zarządu.
- Siemieniako, D., Makkonen, H., Kwiatek, P., & Karjaluoto, H. (2025). Empowering value co-creation: Product and technology development in power asymmetric buyer-supplier relationships from the perspective of a weaker supplier. Industrial Marketing Management, 124, 128-149.
- Ciszewska-Mlinarič, M., Siemieniako, D., & Wójcik, P. (2024). International dynamic marketing capabilities and international performance during the pandemic: a study of export manufacturers from Poland. International Marketing Review, 41(1), 162-198.
- Siemieniako, D. (2024), Power dynamics in business relationships in a turbulent environment: focus on anticipated power consequences and value creation, Central European Management Journal, 1-2024-0015
- Kubacki, K., Szablewska, N., Siemieniako, D. and Brennan, L. (2024), Vulnerability, resilience and empowerment: the tripartite typology for addressing modern slavery in global value chains, Critical Perspectives on International Business, Vol. 20 No. 5, pp. 561-588.
- Siemieniako, D., Makkonen, H., & Mitręga, M. (2023). Buying center-selling center interaction as a driver for power dynamics in buyer-supplier relationships. Industrial Marketing Management, 114, 94-109.
- Siemieniako, D., Mitręga, M., & Kubacki, K. (2022). The antecedents to social impact in inter-organizational relationships–A systematic review and future research agenda. Industrial Marketing Management, 101, 191-207.
- Mitrega, M., Siemieniako, D., Makkonen, H., Kubacki, K., & Bresciani, S. (2021). Versatile capabilities for growth in the context of transforming countries: Evidence from Polish manufacturing companies. Journal of Business Research, 134, 156-170.
- Makkonen, H., Siemieniako, D., & Mitręga, M. (2021). Structural and behavioural power dynamics in buyer-supplier relationships: a perceptions-based framework and a research agenda. Technology Analysis & Strategic Management, 1-15.
- Siemieniako, D., Kubacki, K., & Mitręga, M. (2021). Inter-organisational relationships for social impact: A systematic literature review. Journal of Business Research, 132, 453-469.
- Siemieniako, D. & Mitręga, M. (2018), Improving power position with regard to non-mediated power sources – The supplier’s perspective, Industrial Marketing Management, Vol. 70, April, 90-100.